Lugn stund i det hektiska

Jag visste att förra veckan och den här veckan skulle bli/är fullspäckad på jobbet. Det har varit långa dagar med mycket att göra och olika ställen att vara på.

För mig är det ännu viktigare att hålla i träningen såna här perioder, den är mitt andningshål. Hjälper mig att rensa hjärnan och tänka klart, ladda om och ge mig ny energi. Just nu kör jag ett upplägg på fyra pass styrketräning i veckan plus de konditionspass jag hinner. Är inne på fjärde veckan och ska köra sex veckor totalt innan jag byter. Det går bra och jag har varvat mellan skidor, löpning på bandet och ute plus simning när det kommer till konditionsträningen. 

I veckan har jag gjort några lugnare "återhämtningspass". I måndags tränade jag och Victor på lunchen och på kvällen gick jag en lång promenad med Troll. Det blev mysiga sex km på skoterspåren - älskar den här tiden på året!

Idag var planen ett styrketräningspass men ett möte drog ut på tiden och jag hann inte. Åkte istället 6km skidor med hunden när jag slutat. Det hann bli ganska mörkt innan vi var hemma men månen fungerade bra som lampa. 

Bilden gör inte verkligheten rättvisa.

Sen rullade jag ut yogamattan hemma och provade på försvarsmaktens träningsapp och dagens pass "gummi-tarzan". Ett rörlighetspass som kändes i min stela kropp. Skönt och välbehövligt!


En arbetsdag kvar innan fyra dagars påskledigt. 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0