Långpass och blomvård

Vilken helg jag haft! Tre dagars ledighet blev bara två då jag åkte in tre omgångar på jobbet i fredags men jag hann njuta av solen ändå. Jag fick med mig mina favoritgrabbar ut på skidorna i solen. 
Efter sju kilometer lämnade jag av dem och fortsatte ensam. Det var så fantastiska spår och jag fick upp sån fart så totalt åkte jag 20.5 km. Känslan går inte ens beskriva och jag kan inte förstå att det är så länge sen jag varit ute på ett långpass. Jag älskar det ju! Ska "unna" mig mer att åka utan hund och slippa stanna och åka/springa långsamt (för han är ganska bekväm och lat, trollungen).

Efter sista passet på jobbet fixade Victor middagen som bestod av klyftpotatis, grillat älgkött och grönsaker. 

I lördags var det också strålande solsken som jag njöt av genom fönstret. Jag satte om blommorna och städade här hemma medan Victor jobbade. Skönt att få det gjort även om jag ångrade att jag inte passade på att vara ute. Men det kommer fler gånger och det var riktigt skönt att njuta av ett nystädat hem och nybäddad säng på lördag kväll.
Lördagsmyset med jordgubbar, vindruvor,  mango med grädde och smält choklad till.

Idag har jag varit ut på skidorna igen med troll, varit och ridit Dina och lagat mat. En lugn dag som ändå tagit slut för fort. Nu väntar veckans sista träningspass och sen en ny vecka.

Hoppas att ni haft en bra helg.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0