10 saker jag älskar med våren

Känns som att en sån här lista kan vara rätt när blötsnön vräker ned utanför fönstret. 

1. Löpsug i benen

Till skillnad från förra vintern så har jag knappt sprungit något den här vintern. Däremot har det blivit mycket skidåkning. Men nu när vägarna är bara och jag börjat med lite intervaller på löpbandet och sprungit några km så kommer löpsug ett tillbaka. Det nästan pirrar förväntansfullt i kroppen efter snabba intervaller och långsamma långpass! En vecka till, sen ändrar jag träningsupplägg och fokus. Spännande att se vad löpsäsongen tänker bjuda på i år! 

Stretch med A-K och Tobbe efter en löprunda. Som jag saknar dessa löparkompisar!

2. Ljuset

Åh! Äntligen ljust på morgonen när man kliver upp och ljust till långt fram på kvällen. Dagarna blir så långa och energin kommer tillbaka. Äntligen!

Välkommen solen! Från 4 maj ifjol.

3. Fågelkvitter 

Tänk att få byta stänga av musiken eller podcasten och lyssna på fågelkvittret istället. Så mysigt!

4. Promenader i skogen

Är less på tråkiga promenader längs vägen, fram och tillbaka. Vi bor så perfekt till så att vi kliver på stigen nästan utanför dörren och kan välja att gå runt sjön eller upp till slalombacken. Mycket roligare och betydligt med inspirerande!
En lite mindre trollunge från förra årets promenad upp till slalombacken.

5. Vårstädning 

När ljuset och solen kommer tillbaka ser man också allt damm och skitfina fönsterrutor. Längtar är väl nästan att ta i, men det ska bli skönt att få det gjort. Rensa och sortera, putsa fönster och städa skåp. Vill sätta igång nu!

6. Trädgården 

Gråa kvistar och bruna löv. Längtar till snön är borta och jag kan börja pyssla i trädgården. Ska klippa ner någon buske som Troll varit och bitit sönder och sätta nya "stöd" runt resten. Längtar efter att få kratta bort löven, plantera lite blommor och se trädgården grönska igen!

7. Sopade gator

Att gå ut och gå och sedan ta in hunden är som att välkomna ett gruslass in för varje gång. Spelar ingen roll hur mycket man torkar av hunden eller dammsuger efteråt. Det kryper in överallt! Hoppas att gatorna sopas så fort som möjligt.

8. Grilla!

Även om vi redan gjort det flera gånger redan är det en av mina favoriter! I år ska vi grilla mer fisk och prova nya smaker (vilket min sambo, grillmästaren, kanske inte vet om än). 

9. Planera sommaren

Sommarens planer är bara i startgroparna än. Mycket för att Victor inte vet om eller hur mycket han är ledig. Någon vecka neröver blir det i alla fall och sen vet jag lite småutflyker jag skulle vilja göra i alla fall. Men det kan bli med bara vovven som sällskap. Tycker om att få fundera, planera och längta!
Längtar efter dessa småprinsar och deras pappa!

10. Skala av på kläderna

Skönt att det inte längre ska vara ett projekt att klä sig så fort man ska ut. Lager på lager så att man är alldeles varm innan man ens tagit sig ut genom dörren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0