Veterinärbesök i kylan

Igår hade vi veterinärbesök på stallet och skots fick genomgå en hältutredning. Tre omgångar brems och sprutor så nu håller vi tummarna att han blir bra. Min olycksfågel. Halt blev han efter att ha rivit ett hinder när han löshoppades men har inte varit svullen eller varm i nåt ben. Så efter att ha fått bedövning i först knät och sen hasen men inte blev bättre fick han en behandling av ryggen. Så nu är det vila som gäller för den nyblivna 21-åringen och så ska han kollas upp igen om en vecka.


Annars så har vi väldigt kallt och termometern börjar närma sig -30. Tanken med lite längre ledigt och klimpfjäll var bara att glömma. Så idag ska jag in och jobba kväll. Hoppas hinna klart ned allt son behövs inför nästa vecka. Då startar gruppträningarna och så kör jag även igång med en viktminskningsgrupp. 21 deltagare och två träffar i veckan. Ska bli kul och jag hoppas att det blir bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0