En fredagslista

3 saker jag ser fram emot!

* En ledig helg! Två hela dagar där jag inte ska jobba eller hastalljour. 

* Att få träffa nyaste familjemedlemmen. Blev faster förra veckan till en liten prins vid namn Manfred (efter min morfar)

* Vårvintern - att vara ute mycket, fara till fjälls, åka skidor och må gott i den fantastiska femte årstiden vi har. 

Bild från förra fredagen när jag och troll var ute i skidspåret. Blev 6km även idag.

3 saker jag inte kan vara utan!

* Ägg. Äter minst två varje dag. Blir jättehungrig direkt om jag inte får mina ägg till frukost.

* Rörelse - Jätteviktigt i min vardag! Röra på mig oavsett träningsform är något jag behöver för att fungera. Speciellt när jag jobbar mycket och det krävs att huvudet är på topp hela tiden.

* Familjen. Har alltid varit och kommer alltid att vara jätteviktig för mig. Känner bara att den prioriterats bort lite för mycket den sista tiden.

3 saker som jag hoppas blir verklighet.

* Har stora förhoppningar på vår trollunge om att han ska bli en klockren jakthund. Det finns där. Det vet jag. Det han behöver är rutin och lugn. Tänk att han snart blir ett år! 

* En svensk klassiker. En stor dröm och ett mål jag har. Att någon gång få genomföra en svensk klassiker.

* Att få åka till Island. Ännu en stor dröm jag har!

3 saker jag inte gillar.

* Vintermörkret. Blir så påverkad och trött, mer i år än tidigare år känns det som. Nej, nu vill jag ha ljus och få tillbaka energin!

* Kyla. Januari har varit väldigt kall och termometern har ofta visat mer än -20. Tycker om vintern men jag vill kunna vara ute och temperaturen som varit sista tiden år inte behaglig. 

* Senap. Har aldrig gillat och kommer nog aldrig heller börja tycka om senap. Annars är det inte mycket jag inte äter.

3 saker jag blir lugn av:

* Naturen. "Att få sitta på en stubbe i skogen" brukar jag säga. Tystnaden som finns får mig att känna en sån otrolig stillhet inombords.

* Löpning. Tänker mig ett löppass det första som händer en helgmorgon medan allt annat runtoml vaknar till. Ingen musik, ingen runkeeper eller prestation. Bara andetagen och fotstegen.

* Att känna att jag gjort ett bra jobb. Kanske mer sällan än vad man tror. Jag har såna krav på mig själv och på det jag levererar så det är sällan jag känner mig riktigt nöjd. Så när jag får bocka av en uppgift och känner mig riktigt nöjd, då kan jag känna ett riktigt lugn.

Julklapp jag fick av en deltagare sista passet innan jul som jag höll. 

3 saker jag blir stressad av:

* Tiden. Som aldrig verkar räcka till.

* Möten som drar ut på tiden (och inget vettigt sägs). Händer allt för ofta tycker jag.

* För få timmar sömn. När jag ställer alarmet och det står 5-6 timmar tills det ringer. Jag vet att det är för lite, jag behöver minst 7 timmar (helst 8) för att jag ska orka en längre tid.

3 saker jag ska göra i veckan (i helgen)

* Ikväll ska jag och Albin på badhuset och sen ska vi äta tacos.

* Baka semlor! Äntligen- ett måste till min födelsedag!  

* Ha sovmorgon och sova ut, ta det lugnt på morgonen eller kanske sticka ut på ett långpass på skidorna eller i löparskorna? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0