En snabbspolning genom 2015, del 2

Juli
Var på dop för Jax.
 
Gick på semester och for direkt till Skåne i en vecka.
 
Där var vi med Casper och Wilmer en kväll, var till Malmö och shoppade samt bowlade en kväll med pappa och Ullis. Det kördes en del gokart och spelades mycket spel och kort. På vägen hem for vi förbi Victors farfar i Varberg. 
 
Kvarnbergsdagarna. 
Vi kom fram till Raja på fredagkväll och jag kastades direkt in i beachvolleyboll. Dagen efter var Julia, Daniiel, Victor, Jeppe och jag med på lillraja runt. Inte min bästa tid men jag sprang 8,2 km på 42 min. Vi hann också med en del fiske.
 
 
 
Jag och Troll gick både upp till Bäcka och gjorde ett tappert försök att ta oss upp på Borgahällan.
Tyvärr var det för mycket snö så vi kom oss bara halvvägs. Vi träffade också på jättetrevliga människor med två curly coated retrievers på vägen upp. Väldigt roligt tyckte Troll - speciellt när vi kom till snön.
 
Bilder från Bäcka
 
 
 
I övrigt på semestern så var jag och Victor någon sväng till till Dajkan för att ge Troll lite skogsvana och så var vi nån sväng till Vilhelmina, grillade och spelade kubb bland annat med några kompisar. 
 
Augusti
 
Sprang Tavelsjömarathon för andra gången, på 1:58:35, 1,5 minut snabbare än förra året. 
 
Victor fyllde år.
Detta firade vi samma dag här hemma med middag och tårta med några kompisar. Samt med middag i Vilhelmina med Victors familj helgen före.
 
September
 
Jakt
En jättemysig vecka i Raja som slutade väldigt varmt. Blev en pinnoxe för mig - sista älgen för laget.
 
Oktober
 
Träningskonvent i Bollnäs (Bollnäs Ess) med fina kompisar från BV13.
 
Jag fick gå med Troll för första gången den helgen.
Tema: Amatörer i skogen. Första dagen gick jag helt galet till början. Andra dagen gick bra och Troll fick tag på älg som for över på grannarnas mark.
 
Skots åkte på förkylning.
Fick vila en vecka.
 
November
 
Lena-ridning
Och det var äntligen roligt att rida igen. Fick tillbaka känslan för hur det skulle kännas. 
 
Bakade pepparkakor. 
Som det ska göras på höstlovet!
 
December
 
Bakade en massa, bland annat en massa kakor och tunnbröd med mamma.
 
Firade jul i Klimpfjäll och åkte hem till Dorotea på julafton för att fira hos Martin och Albin med Pappa, Ullis och Oscar. 
 
Firade nyår i Skellefteå med hotell och god trerätters middag med kompisar. 
 
Annars har hösten varit väldigt tung med mycket jobb och förkylningar som avlöst varandra. Hoppas på en lättare vår med många timmar ute! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0