En snabbspolning genom 2015, del 1

Den senaste tiden har jag tänkt mer och mer på bloggen.
Funderat på om jag ska börja skriva igen eller om jag ska lägga ned den helt.
Så tittade jag igenom den för ett tag sen och tänkte att det ändå är roligt att kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så jag gör ett försök igen, för min skull och för er som ändå kikar in här. 
 
Tänkte börja med att summera mitt 2015 så är ni uppdaterade, det har ju ändå hänt en hel del. 
 
Januari
2015 skålade jag in i Gran Canaria tillsammans med pappa och Ullis, Daniel med familj, Martin och farbröder med familjer. När jag sedan åkte hem hade jag varit där i två veckor, något som var välbehövligt men också väldigt jobbigt att vara ifrån Victor. Direkt när jag kom hem så väntade en skolvecka i Skellefteå. 
 
Hittade knölar hos Rajja och var till veterinären - visade sig vara juvertumörer.
 
Var i Klimfjäll med Victor och jagade Ripa för första gången.
Kommer ihåg att det var svinkallt och vi såg ut som michelingubbar när vi for. Blev en mysig tur men det tog lång tid innan vi fick upp värmen igen. Julia och Robin kom också och hälsade på oss och sov en natt. 
 
Fyllde 23 år och firade dagen med arbete. 
Bjöd på födelsedagsmiddag. Fick ett bidrag till skateskidor i födelsedagspresent bland annat. 
 
Februari
Kom hem efter en andra skolvecka i Skellefteå och var officiellt sambo.
Samma dag som Troll föddes. 13 februari.
 
Blev faster igen, den 19 februari till Jax.   
 
Mars
 
Tillbringade en helg i Klimpfjäll med Mattias och Sofie - något jag gärna gör om! 
Ena dagen körde vi mycket skoter med väldigt varierande väder - från solsken till snöoväder så vi knappt såg någonting. Andra dagen tog vi skidorna och skidade upp till toppstugan när Victor var guide. Det var tufft och slitigt uppför - men hem gick det bättre. Uppe vid toppstugan fick vi i oss lite våfflor. En mysig helg där vi också hann med att testa skidspåret och äta en middag på hotellet.
 
 
Vi åkte ner till Kopparberg, via Stockholm och tittade på vår framtida familjemedlem.
Dammossens Caro, då 5 veckor gammal. På vägen hem stannade vi i Sundsvall för dop av Millie. 
 
Åkte en hel del skidor. 
 
Fick säga hej då till min bästa vän. 
Otroligt svårt och tufft men nödvändigt för hennes skull. Är glad för de 10 år vi fick tillsammans.
 
 
April
Firade påsk i Rajastrand.
Har en hel del mer bilder därifrån, men här är några:
 
 
Hämtade hem Troll den 11 april. 
 
Höll i ett träningskonvent, mitt examensarbete, den 18 april. 
 
 
Hade samlingsvecka i Stockholm.  
Den mest givande skolveckan tror jag. Vi var runt på många olika badanläggningar och hade jätteroligt tillsammans.
 
Maj
Flyttade in på Hästskovägen till 1:a maj.
Här var vi på tur efter att ha flyttat in på Hästskovägen, Troll nästan tre månader.
 
Tog examen och blev färdig badmästare och verksamhetsledare för fritidsanläggningar den 22 maj.
 
Juni
Var och tittade på studenten för Victors lillebror.
 
Firade midsommar i Klubbviken med Emil och Malin.
Fint väder, god mat och en mysig helg. 
 
 
Sprang St Olavsloppet med "Doroteas prinsessor" för andra året i rad.
Fyra dagar och jag sprang 11,7km - 6,1km (bara uppför) - 8,3km - 8,3km. Sprang mitt snabbaste den tredje dagen med en medelhastighet på 4.48min/km.
 
Det var första halvan av mitt 2015 - läs fortsättningen imorgon! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0