En händelserik vecka

Ute yr snön och morgonpromenden blev ett enda pulsande. Sov lite längre än vad jag hade tänkt idag, men så är det just nu. Svårt att ta sig upp ur sängen oavsett antalet timmar med sömn. Den här veckan är fullspäckad med jobb och annat som händer, så sömnen är välbehövlig.
 
Måndag
Började jobba 06.00 då vi efter 4 januari öppnar simhallen en timme tidigare och kombinerar det med ett bra frukosterbjudande. Sedan fortsatte dagen i ett rasande tempo, jag jobbade på kontoret med mail och fakturor fram till lunch. Gjorde bort en del samtal och lät planerade in de kommande fyra veckornas träffar med viktminskningsgruppen jag startade upp i söndags.
 
Gick hem på lunchen, tog ut hunden en sväng och med en kvart till godo slängde jag ihop en omelett till lunch. Efter lunch instruerar jag Body control på måndagar och igår var det premiär för den här terminen med nytt pass. Gick nästan direkt ner på ett möte på kommunhuset för fortsatt diskussion av konstgräsplan och Björnvallen. Blev kvar där länge och sen var dagen gjord med lite övertid. 
 
Kvällen bestod av matlagning, mockning av två boxar och två varv på sjön med skateskidor, hund och pannlampa. Sen var både kropp och knopp ganska nöjd och jag hamnade i soffan en stund innan läggdags.
 
Tisdag
Frukosten vid skrivande stund 
 
När jag väl börjar jobba så är planen att ha hunnit med att dra dammsugaren en sväng, gjort dagens middag och tränat ett pass i gymmet. Sedan lär nog arbetsdagen bara svischa förbi med förberedelse av vattengympan och instruera två pass. 
 
Onsdag
Första träningspasset med viktminskningsgruppen som ska bli väldigt roligt! Sen plockar jag ut lite komptid för att veterinären ska kolla upp Skots igen. Jag har inte sett någon bättring men jag håller tummarna. Väl tillbaka på jobbet måste jag ta tag i lite kontering och göra decembers fakturor. Kvällen ser väl ut som de flesta med mat och hundaktivering, men även ett styrelsemöte är inbokat kl. 19.00.
 
Torsdag
Jobb 7-18 med en hel del kontorsjobb, cirkelfys och bio. Vi visar en andra omgång av "En man som heter Ove". Kvällen får jag nog tillbringa med hunden då Victor far till Umeå för att flyga vidare till Göteborg och hämta vår nya bil på fredag. 
 
Den här hunden som snart blir 11 månader
 
Fredag
Jag jobbar egentligen kvällen då jag bytt helg med Lars, men på grund av ett ledningsgruppmöte så måste jag börja redan vid åtta och försöka ta rast mellan elva och tolv då jag har ett info- och diskussionsmöte med viktminskningsgruppen. Sen är det jobb till 21.
 
Lördag
Fortsatt jobb 9-17 men lite lugnare dag då jag mest bara är i simhallen. Har inget planerat på kvällen men jag vet hur slut jag brukar vara då arbetsveckan är över.
 
Söndag
Stalljour och antagligen köra tillbaka Victors mormors bil till Vilhelmina som hon så snällt har lånat ut till oss då vi varit "mellan bilar" någon vecka nu.
 
Så här ser min vecka ut och trots att den känns tung med mycket att göra så är det såna här veckor som bara flyger förbi. 
 
Hoppas att ni får en fin vecka!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Du har fortsatt hektiskt leverne. Du är inte 21 längre fastän du vill påstå det. Ta tid o lev livet också. Skadar inre. Kram pappa

2016-01-22 @ 06:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0