Snöslaskig tisdag

Jobbar alltid kväll på tisdagar vilket betyder ledig förmiddag. Det har både sina för- och nackdelar. 
Fördelarna är att jag inte behöver kliva upp vid fem-sex och hinner fånga lite dagsljus. Nackdelarna är att jag inte är någon kvällsmänniska och att jobba till nio är gruvsamt. Men jag vet att det går fort bara jag väl är på plats eftersom att jag instruerar två pass och tiden brukar flyga iväg.
 
Idag hade jag planerat att slå ihop aktivering av hund med min egen träning genom att åka skidor. 
Så trots att det har varit töväder i ett par dagar och det snöar blötsnö så gav vi oss ut. Visste att det skulle bli tungt, men inte så att jag skulle bli sugen på att ta av mig skidorna och gå hem. Så det blev knappt fem kilometer i ett nästan lika långsamt tempo som promenadtakt. Men svettig och trött blev jag ändå.
 
Så förutom det har jag hunnit göra en tacopaj på gårdagens rester, tagit reda på tvätten och ätit frukost långsamt (min absoluta favorit!). Nu ska jag ta en sväng med dammsugaren innan jag hoppar in i duschen och drar på jobbet.
 
Ha en fin tisdag! 
 
Troll - älskar att vara ute på gården i långkopplet.
(Även mattes favorit då det blir lugnt och skönt inne)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0