Löpträningen är igång!

Löpsäsongen är officiellt igång! Det betyder 3 (ibland 4) pass löpning i veckan och det här är första veckan. Ikväll tog jag med Troll på passet och han lär nog få följa med på ett till i veckan. De snabba intervallerna tänker jag springa själv, eventuellt på löpbandet,  för jag behöver verkligen få upp farten. Och då är inte hunden den rätta löparkompisen tyvärr. 

Löppassen denna vecka:

Långa intervaller/tröskelpass
10 minuter uppvärmning 
10 minuter snabbare tempo (5.30min/km)
5 min jogg
10 minuter snabbare tempo
10 min nedvarvning.

Korta intervaller
10 min uppvärmning
10×30 s aktiv (12.5km/h, lite snabbare än 5min/km) 30s vila (8km/h)
10×40s aktiv (samma fast som tidigare) 20s vila (ståvila på löpbandet)
10 min nedvarvning 

Distanspass
1 mil 

Bild från söndagens promenad med mina grabbar. Sen släppte de av mig och jag sprang 7.5km hem.

Så snöra på er löparskorna och häng med!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0