Ett dygn i Dajkanvik

Efter tre timmars inhopp på jobbet igår gjorde jag helg. Så vi packade in hunden och oss själva i bilen och for till Vilhelmina. Där hämtade vi upp Robin och Julia och deras dotter Ofelia. Sen raka vägen till Dajkanvik som bjöd på strålande solsken.

Det hette att vi for och fiskade, men engagemanget låg nog mer i att göra upp eld och få i oss någon lunch. Det, och att njuta av solen.
Troll fick springa lös och göra av med lite energi. Vi tog ett varv runt sjön och jag kastade pinnar åt honom. Passade också på att träna lite sitt, stanna och inkallning. 

Vi var ute till middagsdags innan vi for hem. Det blev en lugn kväll med grillat och spel.

Morgonutsikt 

Troll, som inte vet skillnad mellan helg och vardag, tyckte att det var morgon kvart i sju imorse. Så det var bara att kliva upp och ta ut honom. Försökte somna om men halv åtta klev jag upp. Drack en kopp kaffe innan jag tog en kortare löprunda på 6km med vovven. Hann duscha och dricka mer kaffe innan resten av huset klev upp.

Vi for ut en sväng till och fiskade på förmiddagen. Jag och troll tog en promenad för vi vågade inte släppa honom lös där.
Fiskarna på sjön 

Vår bildsköna vovve 

Det riktigt sjöng och small i isen. Våren är på väg!

Nu har vi kommit hem och landat i soffan. Snart dags att börja med middagen. Blir grekisk pytt i ugnen!

Ha en fin lördagkväll! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser härligt ut. Hoppas det var lika skönt som det ser ut.

Kramar pappa

2016-04-03 @ 19:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0