Tidig morgon, lunchlöpning och kvällsträning

Larmet ringde 03.30 imorse, slog upp ögonen 04.00 och insåg att jag var lite sen.
Då jag har svårt att stressa på morgonen eller hoppa över någon morgonrutin så var jag iväg en halvtimme senare än tänkt.
GPS:en visade att jag skulle vara framme på Skellefteå Camping 08.28 men väglaget var så bra så 08.00 parkerade jag utanför "galaxen" för att packa in maten och sedan köra ner till skolan (som tar 5-10 minuter beroende på de seda rödljusen inne i centrum).
08.30 började skoldagen och en ny samlingsvecka.
 
Hela dagen har bestått av "Skötsel och förvaltning av utemiljöer" och vi har gått igenom de olika typer av gröna ytor, dvs gräsmattor, som finns och alla indelningarna av träd - plus hur man sköter dessa (skötsel och underhåll).
Vi kom även in lite på beskärning av träd vilket vi ska lära oss mer om men även få prova på nästa samlingsvecka.
Inom detta ämne får vi framöver även körkort för röjsåg, motorsåg och skylift - väldigt användbart!
 
Hade en klasskompis som var sugen på att springa på lunchen vilket jag inte kände mig så sugen på.
Skulle springa igår egentligen men kände att kroppen inte riktigt var med mig efter att jag tränat mage och rygg så jag struntade i det. Veckorna emellan de senaste samlingsveckorna har varit lite väl tuffa med alla inlämningsarbeten som skulle göras vilket jag känner har tagit ut sin rätt.
 
Men efter att ha suttit och funderat över lunchlöpningen så tänkte jag att jag skulle följa med ändå.
Passa på när man har en träningskompis som kan hjälpa till att få upp tempot lite och så var det så fint väder ute. Sagt och gjort, vi fick även med en klasskompis till, så vi sprang broarna runt.
Ett lagomt pass, ca 5,5 km på 30 minuter, blev det.
Pigg som en lärka av ett friskt pass i minusgrader och strålande solsken orkade jag hålla koncentrationen uppe även på eftermiddagen.
Så jag ångrar absolut inte att jag följde med. 
Det är så fint att springa vid älven - ska komma ihåg att ta lite kort och visa er nästa gång!
 
Efter att vi slutat för dagen och kommit oss upp på campingen, bytte jag om och ställde iordning lite på rummet. Fastnade kvar i ett samtal med en av tjejerna från klassen som är lika gammal som mig innan jag tog mig ner mot Eddahallen och gymet. Även där ett bra pass med nytt rekord i dips, 7 stycken! 
 
Bild från när jag var på Eddahallen och körde lite med deras TRX förra samlingsveckan - här är deras gruppträningsrum!
 
Nu har jag krupit ner i sängen på rummet efter att ha ätit middag, kollat igenom träden till morgondagens trädprov och kollat över mailen och lite annat.
Tror jag ska passa på att släcka lampan tidigt ikväll då det ändå varit en ganska lång dag.
Ska försöka göra bort lite skolarbete imorgonkväll tänkte jag.
Detta är lyxen med att ha skolvecka, ganska lugna kvällar och 8 timmars sömn! 
 
Imorgon har vi träningslära på förmiddagen - vi ska gå igenom tekniker för styrketräning och få köra ett pass som heter GRIT Strength. Älskar detta skolämne!
På eftermiddagen är det fortsättning från idag.
 
Hoppas att er vecka börjat lika bra som min! 
 
  
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0