Tekniker för styrketräning och GRIT Strength

Superroligt, lärorikt, skitjobbigt och jättesvettigt!
Ord som kan sammanfatta förmiddagens lektion i träningslära.
 
Efter lite genomgång av anatomitenta och upplägget framöver imorse körde vi bara en massa praktiskt.
Vi gick igenom tekniker, provade själva och tittade/petade på varandras tekniker för olika övningar inom styrketräning.
Detta var jätteroligt och jag fick med mig många tips för att bli bättre själv och lära andra. 
De övningar vi gick igenom var:
Squats/knäböj, marklyft, frivändningar, axelpress och push press, bänkpress och hantelrodd. 
 
Efter detta var vi med och körde Les Mills gruppträning GRIT Strength.
28 min skittuff träning!
Upptäckte att jag inte alls är så tränad som jag tror ;)
Nej men jag känner att jag måste lägga in mer högintensiva delar i mina träningspass och träna upp mer explosivitet i benen.
 
Detta pass körde vi:
 
 
Så nu blir det hem att träna tekniker och högintensiva pass även vid styrketräning - pressa lite till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0