Sportlovstisdag

I veckan har barnen här sportlov och idag har vi haft extraöppet i simhallen vilket lockade mycket folk - jätteroligt!
Har ikväll även hållt i ett step-pass som vi kör varje tisdag så nu är mina ben ganska trötta.
 
Började dagen med att åka de vanliga 6 km skidor med Rajja efter att sovit ut och vaknat av mig själv halv åtta. 
Åt sedan en god frukost, tillagade dagens middag och fortsatte att skriva på uppsatsen som ska in på fredag. 
Sprang sedan 4x4 minuters intervaller på löpbandet innan jag började jobba. 
En hård dag för benen som ska få vila imorgon.
Det traditionella lunchpasset på onsdagarna får bli i gymet - biceps och bröst - så att benen får vila. 
 
Kom också på att förra året den här tiden hade jag precis sagt upp mig på mitt jobb som personlig assistent (fredagen innan sportlovet) och det var en strulig tid som kom efter det.
Många förändringar med "nytt" jobb och lägenhet - tänk vad mycket som kan ändras på ett år!
Men mitt sportlov hade jag i alla fall nere hos pappa och det innehöll långa promenader (och tränande av coregympan i vardagsrummet till skrattande publik), mysiga kaffestunder på altanen i solen, bus med två av mina älsklingsgrabbar och en dag på leklandet med dem och brorsan.
 
 
Nu är det ända sen i somras jag träffade dem och kan säga att jag saknar dem så mycket!
Det var i alla fall en härlig vecka och nu ser jag fram emot att åka ner till Lysekil till
Kristi Himmelsfärd som är i slutet av maj.
Det ska bli så härligt - hoppas på fint väder och att dagarna går långsamt!
 
Nu väntar en kopp med salmbärste från Gotland och skål med kvällsfika - kvarg med kiwi och blåbär.
 
Sen är det dags att plocka iordning inför morgondagen och krypa ner i sängen. 
Tre jobbdagar kvar innan jag får åka hem till Rajastrand! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0