St Olavsloppet, dag 3 med motvind och utsikt

 Dag 3 startade i Sandvika och Åre var målet.
Med två tunga sträckor i benen hade jag hoppats på en lite kortare, lättare sträcka denna dag. Så blev det inte riktigt, jag skulle få springa mellan Saxån och Moan, en sträcka på 7,7 km och dagens fjärde. Antalet km var jag inte så orolig över då jag hörde att jag skulle få springa nerför hela tiden.
 
Ïnga större händelser inträffade under dagen, det var lite tålamods-tränande bilköer, men annars en dag som flöt på ganska bra.
Då det bara var 10 sträckor totalt under dagen fick 5 av prinsessorna vila. 
Några cyklade bredvid, andra hejade och jag hade sällskap under hela min sträcka. 
 
Den fina vimpeln på prinsessåket
 
Titta bara på utsikten vi hade under loppet!
 
 
Tagit emot chipet och startar min sträcka!
 
Solen lyste men det blåste ganska rejält under dagen och jag tyckte jag började med ganska bra fart. 
Dessvärre var det som att springa in i en vägg efter ca 2 km och motvinden var tung.
På nåt ställe kändes det som om jag stod stilla (cyklist-prinsessan lovade dock att så var inte fallet). Försökte fokusera på att njuta av utsikten och det kändes som att det var ganska mycket uppför även under den här sträckan både svagt motlut och någon längre backe.
Det bästa med att många vilade var hejaklacken efter vägen - vilket lag!
 
Sista 1,5 km var det nerför - jätteskönt!
 
Mål tog jag mig till i alla fall, på en tid jag hade hoppats var 1:37 min kortare: 41:36 och 5:24 min/km.
Kommer in till växlingen!
 
Denna dag och sträcka var nog tyngst tror jag. Det gjorde ganska ont i benen även idag efter löpningen, dock inte lika farligt som dag 2 och det gick över mycket fortare. När man hoppar in i bilen så fort man sprungit klart för att ta sig till nästa sträcka hinner man inte varva ner och stretcha i den mån man skulle behöva, så man stelnar till ganska fort.
 
Målet var på torget i Åre och det var precis så att vi hann parkera och ta oss upp dit för att springa i mål tillsammans med dagens sista löpare. Här var det feststämning kan jag säga! 
Målspurten!
 
Efter snabbdusch på campingen var vi några från båda lagen som for och åt pizza vilket var otroligt gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0