I mina öron när jag tränar

Jag är en allätare när det kommer till musik, när jag styrketränar eller promenerar lyssnar jag på vad som helst. Den skiva som sitter i CD-spelaren på gymmet, P3 på radion eller ibland till endast tystnaden.

När jag springer och vill hålla ett högre tempo har jag gjort en lista med musik som är över 140 bpm. Det ska vara ett tydligt tempo, peppande och drivande. Gärna med en klockren text som Kelly Clarksons Stronger eller Volbeats A Warrior's Call.

Här kommer 3 exempel från min "Snabbspringlista":

1. Nickelback - Burn it to the ground

2. Fall Out Boy - The Phoenix

3. Becky G, Pitbull - Can't get Enough

På mina gruppträningar är det också väldigt blandat, gärna glatt och svängigt på core- och vattengympan och lite tyngre, kraftigare musik på cirkelträningspassen.

3 exempel från höstens pass:

1. Magic System, Chawki - Magic in the air 

 
2. Panetoz - World clap
 
3. Chawki - Time of our lives
 

 

Veckans rubriker

1. Min idrottsbakgrund

2. I mina öron när jag tränar

3. Ett fint idrottsminne

4. I min träningsväska

5. Favoritmuskel

6. Mål med träningen

7. Favoritövning


Kommentarer
Postat av: Pappa

Du har glömt Radio Sotenäs 😜

2014-07-28 @ 11:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0