Dag 2 på St Olavsloppet

Förväntansfull och inte lika nervös vaknade jag ganska tidigt denna morgon.
 
Vi åt gemensam frukost innan vi for iväg.
En bil hade redan kört iväg till Levanger för att starta och vi kunde åka lite senare. Jag skulle springa ganska sent, tredje sträckan från slutet, så jag kunde ta det ganska lugnt.
 
Där vi lämnade av vår första löpare blev en tant intervjuad. Hon var med i ett veteranlag där medelåldern var kring 60 år och hon själv var 82 år. Hon sprang sträckan som var 3 km. Tänk vad häftigt att vid 82 års ålder vara så fräsch att kunna jogga 3 km!
 
 
Växling mellan prinsessorna i Leirådal.
 
Här konstaterar vi att vi måste ha en större flagga till nästa år!
 
Vi hämtade och lämnade, stannade för att heja på och upprepade detta några gånger. 
Här sitter folk alltså och har dukat fram picknick efter vägarna och stämningen är otrolig. På ett ställe där vi stannade vid några äldre som hade flyttat utemöblerna till vägen och satt där med kaffe och bullar, blev vi erbjudna att antingen köpa lite ved eller fyrhjulingen. Vilket av dem vet vi inte riktigt.
 
När det var dags för min start, sträcka 22 vid växling i Vaterholmen, lyste solen.
Börjar få en större bredd på mina poseringar vid det här laget ;)
 
Jag hade dagen till ära fått ärva fina rosa ludd av Kung Sture (ett annat spexarlag) som jag hade tagit på mig.
Sträckan har jag inte så mycket att säga om förutom att det var uppför.

Upp, upp, upp i olika lutningar.
 
På väg uppför!
 
Tänkte vid 2 km att "snart har jag sprungit hälften".
Det gäller att lura hjärnan!
Blev omsprungen av några killar i början av sträckan, försökte ta rygg och i slutet sprang jag om en av dem.
Tack för den extra energin jag fick av det!
 
Sträckan slutade i Sul med en dålig spurt över en stubbåker där jag var rädd att vricka fötterna. Vid växlingen säger nästa löpare åt mig att hon även ska ha kjolen och jag tänkte nästan lägga mig ned så att hon fick dra av den själv.
Det var en tung sträcka och jag hade som mål att ta mig under 50 minuter.
Tiden slutade på 47:13 och en medelhastighet på 5:22 min/km.
Trodde sedan inte att jag skulle ta mig till bilen för benen stelnade till på samma sekund som jag stannade springa.
Sedan värkte de ganska bra och då vi tagit oss i mål och stannade till på ICA i Åre hade en rullstol varit nödvändig. 
 
Efter mat och dusch kändes benen lite bättre och det var bara att ladda om inför dag 3! 
Har mycket fler bilder från loppet men av respekt för de andra prinsessorna lägger jag inte upp dem här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0