Fröknäcke med majsmjöl

Igårkväll provade jag att göra mitt egna fröknäcke för första gången.

Handlade in lite roliga mjöler igår på affären och använde mig utav majsmjölet då jag hittat ett recept jag ville prova. 

 
Triss i mjöler - kokosmjöl, mandelmjöl och majsmjöl

                                                                  Resultatet?

Så enkelt och så G O D A!

Åt dem som de var igårkväll men kan tänka mig att lite philadelphiaost och paprika eller likanande kan vara jättegott på! 

Så här kommer receptet - prova och jag lovar att ni inte kommer att ångra er!

(Jag hade inget flingsalt hemma så jag hoppade över det)

Ingredienser:

2 dl majsmjöl
1 dl solroskärnor
1 dl sesamfrö
1/2 dl linfrö
1/2 tsk salt
1/2 dl rapsolja
                                                                    2 1/2 dl kokhett vatten                                                              Flingsalt

Gör så här:

1. Rör ihop de torra ingredienserna.

2. Tillsätt olja o vatten och rör till en jämn smet.

3. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper. Lägg ett papper över o kavla ut smeten.

4. Strö över flingsalt.

5. Sätt in i mitten av ugnen på 150 grader i ca 1 tim.

6. Dela på direkten i bitar! 

 
7. Ha lättillgängligt och njut!
 
 
Detta recept finns bakpå majsmjölets baksida (ungefär likadant) - jag hittade detta recept här!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0