Triss i träning

Gjorde bort anatomitentan imorse, kändes? Jag vet inte, helt ärligt..
Antingen alldeles för lätt eller så har jag missförstått alltihopa. 
 
Var klar med tentan vid halv tio och nästa lektion började klockan ett
så jag och en klasskompis passade på att springa broarna runt. 
En väldigt fin runda nere vid älven!
Fortsätter alltså min onsdags-lunch löpning som nu blivit tradition (4 veckan i raden nu)!
Nästan 6 km på 33 min med ett tempo på 5:38 min per km. Väldigt nöjd!
Skulle behöva en 2m lång löparkompis hemma också, eller någon annan av valfri längd,
som kan få upp tempot lite på mig. 
 
Skönt var det i alla fall, att äta lunch tränad och nyduschad.
 
På eftermiddagen hade vi en föreläsning med Skellefteås folkhälsostrateg/koordinator som pratade om folkhälsomålet med mera.
Efter det väntade över en timmes informationsteknik i databunkern.
Rummet där man försökt slå rekord i hur många datorer det får plats i skolans minsta klassrum.
Trångt och syrefattigt.
 
Direkt efter skolans slut traskade jag upp till Eddahallen, körde ett biceps och bröstpass i gymmet. 
Några superset och som avslut ett dropset för biceps och sen var armarna helt slut!
En trappa upp träffade jag sedan två klasskompisar för att gå in i simhallen för att fixa delfinen guld. 
Det märke man måste ha tagit för att få bli babysiminstruktör.
500 meter bröst, 200 meter rygg, vattentramp i 4 min, flyta i 4 minuter och 4 dyk ner till botten på 3,7 meters djup. 2 från kant och 2 från ytan.
 
 
Därefter satt det gott med middag vill jag lova! 
 
Nu väntar omtanke och vila för kroppen i form av en skål med yoghurt, banan och mandel plus 8 timmars sömn (älskar mina sovvanor här - 8 timmar per natt gör Linnea mycket gladare!). 
 
Imorgon står det kost på skolschemat hela förmiddagen och därefter drift och underhåll.
På träningsschemat?  Ett längre löppass - 10-12 kilometer siktar jag på!
 
Kram på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0