Gröna linsplättar med riven ost och yoghurtsås

Varning för matlådebilder
Dagens middag - Gröna linsplättar med yoghurtsås och morötter
 
Det här med att laga vegetariskt har öppnat en hel ny värld för mig. 
Mixtrade idag ihop ett eget recept på gröna linsplättar och resultatet blev väldigt bra!
 
 
Tog lite av vad jag hade hemma och höftade en del så detta är ungefärliga mått.
 
Recept linsplättar
2,5 dl gröna linser
1 dl mjölk
2 ägg
1 dl mandelmjöl
ca 2-2,5 dl riven ost
Örtsalt, peppar, paprikapulver 
Andra favoritkryddor
 
1. Lägg linserna i blöt under natten.
2. Mixa ihop linser, ägg och mjölk till en slät smet.
3. Rör ner mandelmjölet och den rivna osten.
4. Krydda med de kryddor du vill.
5. Stek i kokosfett (eller smör).
 
 
Recept yoghurtsås (här har jag inga mått)
Kesella
Naturell yoghurt
Soltorkade tomater i bitar
Citronpeppar
 
Rör ihop ingredienserna och smaka av!
 
Förrförra veckans vegetariska recept (som jag även åt förra veckan i Skellefteå) har ni här:
Tandoorigryta med grönsaker.
(Här bytte jag dock ut tandooripaste mot röd currypaste)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0