Äventyr på hästryggen

Fredag, lö - tisdag?
 
Veckorna går så fort och helgen vet jag inte var den tog vägen.
Stalljour på lördag med uteritt, pluggade lite (alldeles för lite) - var till storebror med familj på kvällen och läste lite godnattsagor för Albin innan jag for hem till mig. 
 
 
Söndagen bestod av en lång löptur (distansrekod för mig!), skottning på krokvägen och fixande av tvätt.
Hann även med veckohandlingen, ha privata stalljouren, tömlongera Skots och hämta en tvättmaskin i Hoting.
 
Efter jobbet igår lagade jag vegetariska biffar, recept kommer sen om ni vill ha? och hade sedan ridlektioner efter att ridit ett riktigt bra pass på Skots faktiskt. 
 
Nu är det som sagt tisdag, red ut imorse och det blev lite av ett äventyr då jag inte riktigt hittade igen stigen för att det snöat så mycket. Så det blev ett riktigt styrkepass för Skots att först klättra uppför berget på skoterspåret och sen pulsa runt i djupsnö - men han älskade det med öronen framåt och nyfikenhet i blicken!
Svettig var han när vi kom tillbaka en timme senare!
 
I veckan jobbar jag helg:
Mån: 7-15
Tis: 13-21
Ons: 7.30-17.30
Tor: 13-21
Fre: 13-21
Lör: 10-18
 
Nu väntar en snabb halvtimme av skolarbete och sen lite träning innan jobbet! 
 
Kram på er
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0