Kvällens ridpass

Red för A-B ikväll och vi jobbade med lösgjordhet med övningen "flugan" och ja - det gick bra men inte så där att wow-känslan infann sig. Jag får inte riktigt ihop Skots och fram honom så att vi bibehåller farten i vändningarna. Vänster sida är också inte helt igenom även om det släppte på slutet.

Då kom han även fram ordentligt och han var helt självgående - riktigt fin! Vi gjorde några öppnor i galoppen också som.var väldigt fina bara jag fick fram honom ordentligt! Det tar några språng för honom att komma fram så det blir att träna galoppfattningar framöver för att få till det redan från första språnget.

Att bygga upp hans styrka igen.



Söndag v. 43 och måndag v.44 kommer Lena också så jag hoppas att jag kan rida då. Till dess har vi fått i läxa att träna dressyrprogram.


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0