Gårdagens ridpass

Försökte uppdatera bloggen igår med ett mobilinlägg men för andra gången när jag ska försöka publicera ett inlägg så funkar det inte. Så jag blev less och struntade i det även den här gången.
 
 
Igår red jag alltså för Anne-Britt där fokus låg på lösgjordhet och vi jobbade med övningen "flugan".
Ställa om, böja, flytta bog med mera. 
Skots gick bra men inte superbra.
Jag får känslan att han inte riktigt orkar att vända så samlat och litet så att han tappar tempot.
När vi sen gick ut på rakt spår och jobbade med öppnor blev han mycket lättare i handen och högre i formen.
Öppnorna i galopp sen var superduperfina! 
 
Nu framöver här blir det att fortsätta träna upp styrkan och hålla tempot. 
Vi ska även träna på ett dressyrprogram jag och A-B fått i läxa av Lena tills hon kommer 27-28 september!
 
Idag fick Skots vila då jag var tvungen att städa och ägna lite mer tid åt hunden. 
Imorgon ska vi rida ut innan jag kör vidare till Rajastrand hade jag tänkt.
Vi var ute och sprang 30 min - och på tal om att springa så har jag anmält mig till nåt roligt!
Kommer ett inlägg om det imorgon.
 
Nej nu ska jag sova - tanken är att kliva upp och vara på löpbandet 6.30 för uppvärmning innan ett benpass. 
Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0