En grym känsla av styrka och glädje!

Det var ett tag sen jag var på gymmet sist och körde ett tyngre styrkepass.
Förra veckan var jag sjuk och hade fullt upp med att orka med gruppträningspassen, veckan innan det var det samlingsvecka i Skellefteå och veckan innan det.. (Ja jag tränade säkert). Innan uppehållet hade jag en period med låga vikter och många reps men idag gick jag över till en mellantung period där det mest är 3-4 set gånger 10-12 reps.
 
Idag stod biceps och axlar på schemat. Efter uppvärmning på roddmaskinen:
              Chins (4 x 3)
Superset - Axelövning (se nedan) + sneda hantelcurls
Triset - Hög rodd + skivstångscurls + axelövning (andra filmen)
            Stående baksida axlar i kabelcross
Triset - Militärpress, drag till hakan och skivstångsrodd
 
Sen var musklerna slutkörda! Hade en grym känsla passet igenom, kände mig stark! 
 
Körde första övningen här - min favorit-axelövning!
 
 
Körde mittenövningen där man roterar en viktplatta runt huvudet - nästa axelpass måste jag prova hela trisetet!
 
 
Båda filmerna kommer från lofsan.se - en stor inspirationskälla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0