Crossfit och löpning

Igår var jag och tre andra klasskompisar till Skelleftehamn och Örjanshallen för ett pass crossfit igår med en annan klasskompis som ledare. 
Vi var väl runt 20 deltagare i alla olika åldrar, former och kunskaper. 
 
Jag     höll     på    att    dö.. Men så jäkla kul och träningsvärken som kommer krypandes mer och mer ger en ont-skön känsla!
 
Kvart i åtta är väl ingen optimal tid för mig att träna på och middagen klockan halv sex var nära på att pryda hallens mattklädda golv. 
 
Uppvärmning var klassisk jogg, höga knän och rumpkickar innan några roliga övningar för hela kroppen.
En av uppvärmningsövningarna:
 
 
21 övningar sen med olika armhävningar, magövningar, "spindeln", pulsövningar och benövningar.
40 sekunders jobb och 10 sekunders vila - det var verkligen "go hard or go home"-känsla.
 
Avslutade därefter med "thrusters" - med en hantel (20-18-16-14).
Vadå i takt och rumpan nedanför knäna? AJ!
 
 
Efter detta några härliga magövningar - fällkniven och benlyft.
 
Äntligen stretch!? Hejsan "senadrag" i baksida lår och höft, jag fick hoppa över dessa "knut på sig själv"-övningar och köra andra (finn fem fel tyckte ledaren).
 
Imorse var känslan i kroppen ganska bra - ytterst lite känning i benen.
Efter att ha suttit still på både på fm (badverksamhet - säkerhetsarbete) och informationstekniken på eftermiddagen så var benen betydligt stelare och onda. 
 
Därför tänkte jag och en klasskompis köra lite lugnare löpning här uppe när vi fick sluta tidigare på infotekniken. Nästan 8 km i ett 6.00-6.15 min tempo där det var ganska stumma ben i uppförsbackarna men ett skönt pass i frisk luft blev det. 
 
Nu, två timmar kan jag konstatera att träningsvärken inte försvann. 
Kan det kanske vara så att jag tänker lite mer onda tankar imorgon om han som skrek i örat på mig igår?
Det var i alla fall utlovat och kommer nog att infinna sig imorgon när det är dags att kliva ur sängen.
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0