Mör och trött i både knopp o kropp

Tillbaka i Skellefteå igen och det förtjänar väl ett inlägg?
 
Startade vid fem imorse (uppstigning fyra) och var framme halv nio.
Hann både checka in och få in grejerna innan jag traskade ner med några klasskompisar till Eddahallen.
 
Vattenreningskurs del 1 väntade.
Ganska intressant, både det teoretisk och praktiska där vi fick se Eddas vattenreningssystem.
Häfigt! Långt ifrån vad som finns i källaren hemma.
 
Slut klockan fyra och ledigt till sex för att forsätta vilket användes till att fara upp på campingen, byta om till löparkläder och packa badväskan för att sedan fara tillbaka igen. 
 
Sprang därifrån med två klasskompisar ner till älven, längs strandpromenaden, tillbaka genom bonnstan och upp igen.
Totalt 7,8 km på 44 min = 5,43 min/km.
Ganska bra tempo på "vinterföre" med nedsaktning nerför och uppför trappan. 
Stretch, middag och därefter en kväll i relaxavdelningen.
 
Där fick vi prova på bastusittning - aufguss och blev bjudna på färsk frukt och fräscha drycker. 
En spännande upplevelse där en av sittningarna var lite väl varm och plågsam men annars ganska skönt.
Olika dofter - lavendel, eucalyptus, pepparmynta m.m., peela med salt och smörja in med honung.
Provade på några vändor ner i kallbassängen - 14 grader, varmbassängen och ångbastun.
 
En härlig och rolig kväll.
 
Klassbild där vissa saknas.
 
Nu, efter lite kvällsfika, har jag mysat ner mig i sängen med pyjamasen på. 
Tänker nu stänga av datorn och slockna i sängen.
 
Start 8.30 imorgon på 360 med träningslära på förmiddagen och massage på eftermiddagen.
Sen väntar ett hemskt (roligt) crossfit pass i Skelleftehamn.
 
Ha en bra vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0