Tillbaka till verkligheten

Kom hem halv tio igårkväll och somnade nöjt ett par timmar senare i en nybäddad säng som luktade ute och vår!
 
Idag ringde alarmet klockan sex och ju längre dagen gått desto mer har verkligheten kommit ikapp.
Jobb mellan 7.45-12.15 där jag på rasten hann springa och hämta ut ett paket från sportamore på Ica (vad det var där i ska jag visa senare) och därefter hämta tapetkartor på kommunen. 
Jag har nämligen fått lägenhet och ska få välja tapeter till hela då de renoverar lägenheten nästan helt och hållet!
 
Vid arbetsdagens slut traskade jag upp till MB och var med på ett pass core mellan 12.30 och 13.30.
Snabbduscha och sen iväg för att titta på lägenheten.
Kommer att bli kanonbra!
Hem, kika på tapeter, fixa lite sallad och äta.
 
Tapettittning
 
Klockan fem åkte jag till stallet där en smutsig, blöt och häst i fällningstider välkomnade mig.
Om han rusade fram till grinden för att han blev glad när jag ropade på honom eller för att han ville komma in behöver vi inte gå in närmare på.
Men roligt var det i alla fall - en vecka utan häst ger en otrolig abstinens.
Markarbete stod det på schemat och Skots var fruktansvärt stel.
Han är en sån häst som inte ska vila mer än absolut två dagar då han blir stel och tappar kondition/styrka fort. 
Men till slut så blev han mjuk och fin!
 
Hem igen och ut med hunden, värmde upp i 2km och provade jogga lugnt i 2km men det känns i vaderna. 
Tänkte forsätta så här med att värma upp länge och jogga lugnt och sen varva ned nån kilometer plus prova köra lite långa intervaller ibland för att se vad som händer med dessa förbaskade vader de närmsta två veckorna. 
Ska också be en arbetskollega att massera och se om det blir bättre.
 
Nej, nu är det sängen och sova.
För somna gott kommer jag att göra!
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0