Tre stycken T

Tisdag
Trött i kroppen
Tur på skidor
 
Jag och Rajja i påskas
 
Nu har jag ätit middag som bestod av lövbiffsgratäng i ädelostsås med blomkålsmos till. 
Lät inte så dumt för att vara en tisdag va?
 
Kom hem för en timme sen efter att återigen ha tillbringat flera timmar i stallet.
Mockade fyra boxar, fyllde på spån och hösäckar till kvällen och lade ut mat i boxarna för att sen sopa. 
Det tog sån tid att mocka idag, vet inte vad hästarna har gjort inatt då det var så rörigt. 
Vi kanske ska prova att möblera om hästarna lite som vi funderat på för att se om det blir lugnare.
Igår fick Skots byta hagpartner då han haft stora bitsår på halsen och sår på benen när han kommit in (plus trasiga täcken) så nu går han med Cudna precis som ifjol. 
Det är ett bestämt (sur)sto men hon biter honom inte i alla fall. 
 
 Skots och Cudna på sommarbete 2011
 
Efter att jag hjälpte stalldrängen att ta in alla hästarna så red jag Skots.
Det blev inte markarbete då jag blev för lat att dra fram bommar utan jag fokuserade istället på att hålla ett friskt tempo i alla gångarterna och rida han i låg form. 
Han var så duktig, tyckte bara att jag var besvärlig i galoppen då jag inte ville att han skulle springa utan jobba i form med större språng.
Imorgon ska vi klättra lite ute i skogen, får se om vi får med oss nåt sällskap!
 
Nu ska jag ge mig ut och åka lite skidor med hunden, försöka i alla fall för jag sån träningsvärk i hela kroppen.
Märks att man inte tränat på två veckor då jag annars inte brukar ha träningsvärk.
Men jag mjukstartade väl inte direkt heller.
Körde ett pass bröst, nedre rygg och mage (sida), gick sex km med hunden, skottade snö och red två hästar.
Eftersom Arwen är bredare över ryggen än vad Skots är så brukar jag alltid få träningsvärk i benen efter att ha ridit henne.
Igår var hon dessutom ännu tjurigare än vanligt och stod hellre på två än fyra ben.
Hade tänkt rida henne idag också men när det tog längre tid än vad jag trott med mockningen så hoppade jag det.
Ska försöka skriva åtminstone en uppgift ikväll.
(Nu har jag dock suttit med jobb till ridskolan - jag är så duktig på att göra annat än det jag borde!)
 
Arwen - som är så fin när hon vill!
 
Ha en bra tisdag kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0