Tillbakablick på 2012

När jag började se tillbaka på året som gått, 2012, så tänkte jag först att det är ett år som gått i arbetets tecken. Jag har inte gjort så mycket mer än sprungit mellan olika jobb och arbetat en timme här och en timme där och efter sommaren variera två jobb med skola. 
 
Men när jag tog min kalender till hjälp och gick igenom vecka för vecka så har jag hunnit med en hel del utöver jobb och skola.
 
 
januari hände det en hel del. Månaden började med att jag var till Lycksele för magnetröntgen av knät. Jag var också med då det var dags för Sigge att gå vidare till hästhimlen och slippa ha ont i sitt ben. På det roligare kontot så hände det två saker, myshelg med Malin, där vi hade en socker-baksmälla p g a chokladfondue och godis och att jag fyllde 20år! 
 
 
 
Februari inleddes med andra delen i VULK-kursen (vuxen ungdomsledarkurs) i Skellefteå som var väldigt rolig och lärorik! Jag var också i Skåne en vecka hos pappa och fick mysa och busa lite med Casper och Wilmer.
 
 
Jag sökte skola i mars med blandade känslor. Gjorde en inte så härlig tömning av vätska ur mitt knä och fick en kortisonspruta eftersom magnetröntgen inte hade visat nåt. Det höll sig lite smalare nån vecka innan vätskan kom tillbaka. Jessica med familj var här och hälsade på!
 
 
April var en bra månad. Påsken, en favorithögtid, kom och så även Jeppe, Jocke och Freja. Martin och Petra var upp till Rajastrand och hälsade på och så alla andra som är där uppe den här helgen. Jag blev också faster igen, till Albin.
 
 
Månad nummer fem, Maj, var en av de mindre händelserika månaderna. Jag var på en begravning för en från jaktlaget, inte så skoj. Sen hade vi avslutning på ridklubben och jag och Skots visade upp ett dressyrprogram. Jag var skitnervös för egentligen ingenting, och det gick väl inte superbra. Men Skots var alldeles lugn och tyckte om uppmärksamheten tror jag, vilket bådar gott inför årets tänkta tävlingsdebut!
 
 
 
Milton välkomnades till världen i juni vilket betyder att jag blev moster! Jag firade ett år som hästägare och vi drog hästarna till sommarbete och tre härliga månader att se fram emot. Midsommar firades i Sundsvall och jag hade en jättehärlig och rolig midsommarhelg med underbara syskon, svågrar och syskonbarn! Jag var även och tittade på dressyrtävlingar i Umeå med Emma och Anne-Britt.
 
 
I Juli åkte jag med pappa ner till Skåne och hann träffa Daniel med familj som snabbast innan vi åkte upp till Lysekil där jag var en vecka. Fortsättning på knä-historian då jag åkte till Lycksele och fick träffa en kirurg som tyckte att vi skulle testa en ny omgång tömning och kortisonspruta. Efter det orkade jag inte med mer läkare och träffar och eftersom svullnaden gick ner (men jag har fortfarande ont ibland) så kan jag leva med det. 
 
 
Albin döptes i Augusti då även skolan startade och jag mitt jobb som personlig assistent. Jag var även till Ö-vik en helg med Victor, Emil och Malin och hade väldigt roligt. 
 
 
September var en månad där det hände mycket. Så klart var det älgjakt som gällde hela första veckan och helgerna därpå. Regningt och kallt och som vanligt ingen älg för mig. Distansstudierna började och så även ridlektionerna igen. Därför flyttade vi tillbaka hästarna igen till klubben och efter att ha ridit en hel del i regn den här sommaren uppskattades ridhuset väldigt mycket. Det var dop för Milton den här månaden, jag hade min första vattengympa och även de första passen som badvakt. I slutet på månaden var vi till Umeå och tittade på Patrik Kittels clinic. 
 
 
oktober hände det inte fullt lika mycket förutom att jag sköt min första älg, ett bra avslut på jakten!
 
 
Årets näst sista månad, november, började med en aqua-instuktörskurs på IKSU i umeå, så otroligt roligt! Mattias fyllde 18 år och firades med utgång och dans här i Dorotea. Vi var även sex personer som flög ned till Stockholm International Horse Show..
 
 
.. som inledde december! En fantastisk helg med hotell, god mat, en massa häst och härliga människor! Förutom denna helg så tillbringade jag en annan, närmare bestämt 3:e advent helgen i Rajastrand. Bakade, var ut en sväng och försökte ta det lite lugnt. Sen kom också jul och nyår så klart. En jul som firades med att Daniel med familj var här, Erik och Sofia och Martin, Petra och Albin. Absolut en mysig jul! 2013 firades in med jobb i Svanabyn.
 
Nu blickar vi framåt mot 2013!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0