Helgens guldkorn

Har haft en härlig helg med många stunder att njuta av, varav några har ni här:
 
* Träning med lillebror
 
Tränade både fredag och lördag på gymmet med Mattias och det är så mycket roligare än att träna själv.
Man tar i mer och får hjälp för att klara ytterligare en och två till.
Dessutom är det stunder då det bara är vi och det är mycket prat, skoj och syskontid.
 
* Uteritt 
 
Kylan har äntligen gett med sig och jag kunde ge mig ut på en ridtur med Skots. 
Vi träffade på ett rådjur längs vägen och vi stod länge och tittade på varandra innan han hoppade vidare in i skogen.
Det var en riktigt mysig ridtur barbacka i den underbara naturen jag har tur att bo i.
Himlen var alldeles röd när solen gick ner och bilderna visar långt ifrån hur vackert det var.
 
 
 
 
 
* Skidåkning
 
Det är flera veckor sen jag åkte skidor då det varit så kallt och när det väl varit en dräglig temperatur så har jag jobbat.
Men i fredags kväll tog jag mig äntligen ut och hunden tyckte att det var lika roligt som jag.
Vilket spår och vilket glid jag hade!
Jag tog elljusspåret på 5 kilometer eftersom det var mörkt och den rundan innehåller en hel del backar där jag fick bromsa med stavarna för att det gick för fort för Rajja att hänga med. 
Men vilken skidåkning!
Hur roligt som helst.
 
 
* Middag med familjen
 
I lördags hade vi födelsedagsmiddag för mig - världens godaste middag dessutom.
Martin, Petra och Albin var här så jag hann både busa och mysa med lillkillen.
Det var absolut en av mina bästa födelsedagsmiddagar!
 
* Promenad upplyst av månsken i norrsken
 
Efter att Martin, Petra och Albin farit somnade jag i mammas och Thommys säng bredvid Mattias där han låg och tittade på serier. 
Jag var så trött och hade sovit ungefär en timme då jag väcktes av att telefonen ringde.
Därför blev det en sen promenad med hunden vid halv nio.
Vi gick den så kallade långsvängen som tar en timme och det var så mysigt.
På vissa delar av vägen finns det inget gatulyse men det behövdes heller inte då månen lyste så starkt. 
Jag stannade även och tittade på norrskenet som visade sig i svagt svagt grönt på himlen.
 
 
  * Bakning
 
Bakade macarons idag till assistentträffen vi har imorgon. 
Det tog sån tid och jag var nära på att ge upp där ett tag men så roligt att få göra en lite svårare och annorlunda kaka. 
Tycker man om sött och choklad så är detta en hit!
Här är Mattias försök till att ta en fin bild (det ska absolut inte vara florsocker på den, tror det kom lite inspiration från semlorna han ätit fyra av i helgen)
 
 
Hoppas att ni haft en bra helg, nu är det dags att sova.
Ny vecka imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0