Den gränsbrytande

Idag sprang jag intervaller på löpbandet.
Jag har hittat tips på flera olika intervallträningar (länk) så idag tänkte jag att jag skulle testa ett av dem istället för att köra samma gamla vanliga. 
 
Ett av förslagen var döpt till "Den gränsbrytande" vilket jag körde idag.
Jag hade gärna värmt upp lite längre innan och sprungit lite längre efteråt men då löpbandet bara går lite mer än 30 minuter åt gången så blev det lite kortare uppvärmning och nedvarvning.
 
I alla fall så sprang jag 4 minuters uppvärmning på 10 km/h innan jag körde 4x 4 min intervaller med 2 minuters paus emellan.
För varje intervall ökade jag 0,5km/h då första var på 12 km/h och sista 13,5km/h.
Jag har aldrig sprungit så fort nån gång på löpbandet och det var en så häftig känsla att benen kändes så stark (egentligen är det ju inte jättefort, men för mig är det ett stort steg att ens våga sig upp i den farten utan att vara rädd att det ska smälla till i knät).
Vilken kick!
Nu vet jag att jag är så mycket starkare än vad jag tror. 
Nu ska fler förslag testas och gränser klivas över.
Älskar intervallträning!                                                                                    
                                                                                               
Imorgon väntas ett pass i gymet för biceps, triceps och mage.

Gonatt, hoppas att ni får en fin fredag!

Kommentarer
Postat av: Pappa plast

Det vet jag, att det blir en fin fredag, jag får ju fara upp till Raja. Ha det gott i helgen så ses vi på söndag

2013-01-18 @ 09:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0