Skots vecka 6



I veckan blir det som sagt en tuffare vecka för Skots då Lena kommer till helgen och därför har jag tänkt till lite så att vi ska få ut så mycket som möjligt av träning och att Skots är pigg på fredag och lördag.
I måndags red jag för A-B och vi red mycket lösgörande med små volter, skänkelvikningar, övergångar m.m. och Skots kändes så mjuk och lyhörd för hjälperna! Han var lite trött på slutet men med all rätt. Däremot så längre han steget väldigt fint och jobbade med ryggen nät.jag gav han lite längre tyglar vid sista övningen då vi skulle göra skänkelvikningar på diagonalen.



Igår tömlongerade jag farbrorn i 20 minuter och han gick fint där också. Jag har lite problem med att han är bakom lod och nästan biter sig själv i bogen så jag ska be om hjälp för att få upp honom i formen vid tömlongering. Sen fick han springa lös i ridhuset medan jag mockade och bar bort bommarna efter lektionerna. Självklart blev det nöjt rullande från Skots sida.


Idag hade jag tänkt att rida och bara fokusera på framåtbjudning och låta Skots gå i en lite lägre och längre form för att få bort lite stelhet i kroppen.

På torsdag får han vila eftersom jag jobbar 13 timmar och sen blir det två dressyrpass fredag och lördag och så lättare ridning eller uteritt på söndag.

Vilken hästvecka! Det är inte många veckor jag har möjlighet att rida/jobba skots sex dagar men då får han en lugnare vecka nästa vecka.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0