Ny löparkompis

 
I födelsedagspresent fick jag en Timex Ironman, dvs en pulsklocka av mamma, Thommy, Mattias, Martin, Petra och Albin. Den kom med posten i torsdags och jag hämtade ut den i fredags. Invigning av den blev samma dag efter att jag suttit och tryckt på alla möjliga knappar (och försökt läsa instruktionsboken). Min första mil blev det den dagen! 10.27 km på 57 minuter med en medelhastighet på 5.30 min per km. Och det bästa av allt var känslan av att jag hade kunnat fortsätta!Jag tänkte inte så mycket på hastigheten utan bara att jag skulle springa hela sträckan. Detta har varit ett av mina mål och nästa är nu att förbättra tiden till blodomloppet så att jag kommer närmare 50 minuter.Och min nya kompis i löpspåret? Tror att vi kommer att få ett långvarigt och roligt förhållande!I fredags testade jag bara hur den funkade men framöver kommer jag att använda den för intervallträning, ställa in så att den håller koll att jag inte slöar och hamnar i bekvämlighetszonen och mycket annat! Löpningen ute blev nu ännu roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0