Ditt ansvar

Just nu sitter jag på en spinningcykel och jag lovar att svetten bara rinner av mig. 
Men svetten och musklerna som skriker leder bara till att jag bli starkare.
För tre år sen hatade jag att se dem som löpte ute (hur kan man ens tänka sig att springa?), för bara ett år sen hade jag endast varit på gymet ett fåtal gånger i nian för att prova på och jag har tidigare absolut hatat att cykla.
 
Idag tränar jag på gymet fyra gånger i veckan, har sprungit min första mil under en timme, tränar core och simning och sitter just nu på en spinningcykel för andra gången.
Varje söndag sitter jag och planerar hur kommande vecka ska se ut, vilka pass och muskelgrupper jag ska träna vilken dag. 
Jag är aquainstruktör, blivande instruktör inom step och aerobic och hoppas på att kunna lägga till fler instruktörsutbildningar i meritförteckningen. 
 
Med detta vill jag säga:
Att det är bara du som kan bestämma dig för att börja leva ett hälsosammare liv.
Stäng av datorn och ta en promenad så får du lite friskluft samtidigt. 
Boka löpbandet efter TV-tablån så blir tv-tittandet nyttigare och du tjänar tid.
Ta med din mamma/bror/kompis på ett gruppträningspass och låt någon annan driva dig till att ge det där lilla extra.
 
Det handlar inte om att du måste träna sex dagar i veckan.
Det handlar om att du tar ditt ansvar och ger din kropp lite respekt. 
Må bättre och bli piggare - du är bara ett pass ifrån att känna glädje över att DU klarade det.
 
Kan jag - kan du! 
 

Kommentarer
Postat av: mor

Bra skrivit, undrar vad Julia säger i morgon kväll efter ett spinningpass.... :)

2013-02-20 @ 15:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0