Det långa loppet

Sen den 1:a februari har jag registrerat min träning på FunBeat.se 
För mig passar appen perfekt då jag kan spela in pass när jag springer/går eller åker skidor och får höra hur långt och hur fort jag har sprungit, gått osv. 
Men det bästa med appen är förutom att jag även kan föra in när jag tränar core, styrketräning, simning även kan lägga in mina ridpass, tömkörningspass osv med Skots.
Det ger en lätt översikt sen när jag loggar in på funbeat och kan se hur mycket jag tränat, när och vad. 
Idag gick jag även med i det långa loppet där mina kilometer som jag rör mig tillsammans med andras bidrar till något gott. 
Till exempel så fick hjärt- och lungfonden 25 000 kr då människor tillsammans samlat ihop 10 000 km!
Läs här:
 
Det långa loppet är ett initiativ för att uppmuntra fler människor att röra på sig ännu mer – oavsett om det är i längdspåret, på skridskorna eller på löpbandet. Genom att hämta träningsdata från Sveriges största motionssajt FunBeat kan vi fortlöpande visa den totala sträcka som alla deltagare har rört sig. Och ju fler kilometrar det blir, desto större bidrag ger Danica Pension till goda ändamål, exempelvis pengar till Hjärt-Lungfonden. Då och då kommer vi även att överraska deltagarna med träningsrelaterade erbjudanden.
 
Förstår ni varför man får en ännu större motivation att röra på sig?
 
 
Så gå med ni också!
 
Minsta lilla kilometer får inte bara dig att må bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0