Fredagsmys i lägenhet

Det har varit dåligt med uppdatering här den senaste tiden men jag har haft fullt upp med en massa saker!
Jag har jobbat, varit i stallet och sen slocknat så fort huvudet lagts på kudden.
Nu börjar det ordna upp sig och jag börjar komma ikapp på alla olika plan.
Detta har jag sysslat med då bloggen legat i vila:
 
* Gått från två halvtidsjobb till ett heltidsjobb. Jag har slutat på skolan och börjat heltid på MB där jag nu har fler gruppträningar och mer ansvar. Det var inte helt lätt att sluta med så kort varsel på skolan och därför var jag tvungen att nästan jobba 150 procent ett tag för att lära in mig på de nya sakerna på MB. Från och med 1:a april har jag däremot bara jobbat på MB.
 
* Besiktat bilen - fått körförbud för att de bromsade för hårt så bromsarna gick sönder - lagat bilen - fått blanka papper på ombesiktningen. 
 
 
* Varit hos hästen. Så klart! Det har blivit dåligt med träning av hästen sen jag var nere hos pappa på sportlovet. Skots har varit jättestel och inte har det hjälpt att jag bara kunnat rida tre-fyra dagar i veckan. Förra veckan och den här har jag försökt planera träningen mer och rida mer. Det har gått mycket bättre och idag blev det ett kort pass för att han gick så bra! Jag behövde inte sitta och rida lösgörande volter, serpentiner, skänkelvikningar om och om igen för att han var så fruktansvärt stel. Jag gick igenom rörelserna och nöjde mig med några i varje varv eftersom han gick så fint. 
 
* Börjat springa mer igen. Nu satsar jag för fullt inför blodomloppet den 28:e maj och springer mer och olika pass i veckan. Mer om träningsplanering senare! 
 
Bildlänk
 
* Flyttat! Två nätter har jag pch Rajja hunnit sova i lägeheten. Tyvärr trivs inte hunden lika bra som matte än men förhoppningsvis känner hon sig tryggare och mer hemma här snart. För två helger sen var vi i Sundsvall och handlade möbler och annat till lägenheten och för en vecka sen fick jag nyckeln. Hade det inte varit för all hjälp jag fått så hade jag nog inte suttit i min egen soffa och bloggat ikväll - så tusen tack!
 
Bild från instagram - första tekoppen och kvällsfikat i nya lägenheten i onsdags.
 
 Nu ska jag fredagsmysa lite till innan en sista kvällspromenad med hunden och sen sängen.
 
Imorgon kommer Malin och sover över hos mig! 
 
Kram

Kommentarer
Postat av: Jessica

Fullt upp som vanligt =)
Kan du inte lägga upp lite kort från lägenheten?
Kram

Svar: Jajamen, varför ska man ta det lugnt?Självklart! Det kommer!
Kram
Linnea

2013-04-21 @ 11:53:35
URL: http://mrsjessie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0