Julkänslor?

Idag är killen jag arbetar med sjuk och därför tog jag ledigt på fm för att få bort lite skolarbete.
 
Så medan jag nu sitter och läser om att lärande och utveckling är en dialog mellan barnet och dess framtid, och inte mellan barnet och en vuxens förflutande, sitter jag och tittar ut genom fönstret.
 
Där ute faller stora snöflingor och jag får längtan att gå ut och åka pulka, bygga snögubbe och göra snöänglar, precis som när man var liten. 
 
Bild från i påskas då jag och Freja åkte tefat och stjärtlapp - nej jag blir aldrig gammal!
 
Det är då svårt att fokusera på Michel Foucault och hans maktbegrepp när julkänslorna kommer smygandes.
Redan, tänker ni?
Ja men nästa vecka är det höstlov, och då vet i alla fall syskon och föräldrar vad som ska göras?
Baka första omgången pepparkakor ja!
En tradition sen alla hade höstlov, och för att alla skulle få vara med på pepparkaksbakningen så gjordes detta då.
Vi fick varsin liten burk med våra egenbakade pepparkakor (åh vad jag saknar att vara liten!)
Sen smäller det bara till så är det första advent, andra advent osv. 
Inte alls så länge kvar.
 
Men sen lyssnar jag också lite extra på texten som Sarah Dawn Finer sjunger: 
From now on, our troubles will be out of sight,
have yourself a merry little christmas...
 
Ser att jag har kommit till andra albumet i listan "Winterland".
Nej, julmusiken får nog vänta till nästa vecka till pepparkaksbaket i alla fall så nu byter jag till Linnea Henriksson ett tag. 
 
Kram

Kommentarer
Postat av: Malin

Man blir aldrig förgammal för att åka pulka! De och julkalendern är nått som alla vuxna får vara barn igen! ÅÅ va härligt att jag inte är ensam jag har ockås haft massor med julkänsslor! De är helt underbart! Ni verkar ha så många mysiga traditioner i er familj,vi har inte lika många:O du måste komma och köra skoter med mig när de blir före! En liten tanke, ska vi träffas någon dag och se julkalendern och dricka citron te och äta pepparkakor? :)

Svar: Ja vi har ganska många traditioner då det kommer till julen, kan också bero på att jag är helt traditionsgalen och måste göra saker som de alltid varit ;) Ja vi måste träffas! Vi får ta någon helg så vi kan sitta och mysa länge med te och pepparkakor framför julkalendern och så måste vi nog göra om julshoppingen!
Linnea

2012-10-28 @ 09:54:18
URL: http://malinmoritz.blogg.se/
Postat av: Malin

De tycker jag är mysigt! DU får gärna skicka över en massa traditioner på mig! Gud va härligt de ska bli! De tycker jag:) vi får bara se till att de tar och startar i gång julkalendern någon gång :D Ja de måste vi de är så roligt att julshoppa speciellt med dig för vi är less ungefär samtidit:) och jag ser att jag har fuskat med typsnitten på dina kommenrarer... jag måste få fixa de sen någon gång:D

Svar: Haha ja vi får nog vänta tills 1:a december oavsett vad vi säger åt dem ;) Ja det är samma inloggning och lösenord fortfarande :P
Linnea

2012-10-30 @ 08:36:58
URL: http://malinmoritz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0