Broddar på!

En vinterpälsad Skots från förra året
 
Idag fick hästen vila, istället tog jag och skruvade i broddar på skorna vilket tog en evighet!
En massa sand i hålen gjorde det lite besvärligt, men till slut så gick det.
 
Så då var även hästen dubbad och klar!
Imorgon kommer vår underbara hovslagare som så snällt ska slå på Skots andra tappsko på bara några veckor. 
Vet inte vad han pysslar med
Såg även att han saknade flera sömmar på den framsko som sitter kvar. Hm!
Jaja, förhoppningsvis sitter skorna kvar nu fram till nästa skoning om några veckor.
 
Annars så var föreläsningen jätteintressant idag och det gav många tankeställare under dagen.
Ska bli spännande att se om detta nu funkar i verkligheten och jag kan använda de olika metoderna i mitt arbete. 
Det var en duktig föreläsare och jag blir alltid lika imponerade av människor som valt helt rätt yrke och besitter så mycket kunskap. Fascinerande!
 
Löpningen gick så där, det var tungt men jag höll farten under hela passet. 
Öppet hus-kvällen på stallet gick åt pipsvängen kan man väl säga, då bussen som skulle gå från Dorotea till ridklubben inte gick då chauffören glömde bort oss
Men det är bara att ta nya tag!
 
Hur har er vecka börjat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0